- زیر شاخه: حوزه آموزش
- دسته بندی: فرمها و نمونه ها
- شامل: نمونه های قرارداد
- بروزرسانی: رایگان
- قیمت: 14000 تومان
اگر به عنوان مثال کارفرمایی هستید که در حوزه صنایع چوب فعالیت میکنید و نیاز مستمر به اشخاصی دارید که در کارگاه شما حضور داشته باشند و به طراحی، برش و یا ساخت کابینت و انواع وسایل چوبی اقدام نماید، بدون شک شما نیازمند استفاده از قالب قرارداد استخدام به منظور همکاری با آن شخص هستید. اما اگر به دنبال بازسازی و یا ساخت آشپرخانه خانه خود هستید و به صورت غیر مستمر و موقت قصد دارید تا از خدمات کابینت ساز بهرهمند گردید، قالب قرارداد پروژه بهترین گزینه پیشروی شماست.
در این پکیج نمونه های مختلف قرارداد جمع آوری شده است که می توانید برای کسب و کار خود استفاده نمایید. این پکیج شامل موارد زیر می باشد:
مهمترین نکات در تنظیم قرارداد طراحی، ساخت و نصب کابینت
1. موضوع قرارداد:
اولین گام این است که طرفین قرارداد پیمانکاری (کارفرما از یک سو و پیمانکار از سویی دیگر) به تعیین موضوع پروژهای که قصد تنظیم قرارداد آن را دارند، اقدام نمایند. گاهی کارفرما که در اینجا صاحب خانه و یا ملک است، قبل از تصمیم به ساخت کابینت، با همکاری مجموعهای دیگر به عنوان طراح دکوراسیون داخلی و یا عنوان مشابه، نقشههای طرح کابینتها را در دست دارد و مطابق با این نقشهها از کابینت ساز توقع ساخت و نصب آنها را دارد. گاهی نیز امکان دارد که مالک خانه، طرح آمادهای ندارد و از پیمانکار میخواهد تا ابتدا طرحهای پیشنهادی به وی ارائه نماید و در نهایت منطبق با طرح نهایی، اقدام به ساخت و اجراء کابینت در آشپزخانه نماید. نکته قابل توجه، درج محل انجام پروژه از سوی طرفین در قسمت موضوع پروژه و یا به صورت بندی جداگانه در قرارداد است تا از اختلافاتی که احتمال دارد در آینده رخ دهد، ممانعت ورزند.
2. تعیین مبلغ و مدت زمان انجام پروژه:
در قراردادهای پیمانکاری بهتر است مدت زمان لازم جهت انجام پروژه موضوع قرارداد را مشخص نمود تا پیمانکار در آن فاصله زمانی معین، پروژه را تحویل کارفرما نموده و در صورت تأخیر در انجام تعهد خود مبنی بر نصب کابینت در محل انجام قرارداد، بتوان خسارتی را از او مطالبه نمود. لذا پیشنهاد میگردد تا کارفرمایان عزیز، مبلغی را به عنوان جریمه دیرکرد انجام تعهد کابینت ساز در قرارداد خود با پیمانکار معین کنند تا بعدا از این بابت متضرر نشوند.
نکته بسیار مهمی که در مورد قراردادهای پیمانکاری بهتر است رعایت گردد، عدم تعیین پرداخت مبلغ قرارداد به صورت یکجا است. در قرارداد کابینتکاری میتوان به منظور پرداخت مبلغ قرارداد، مراحل متعددی از قبیل پیش پرداخت، طراحی نقشههای کابینت، ساخت و یا نصب را تعیین نمود و پرداخت در هر مرحله را منوط به تحقق یافتن و یا انجام آن از سوی پیمانکار کرد.
3. مشخصات و ویژگیهای مواد اولیه و تجهیزات:
لازمه ساخت و نصب کابینت، تهیه مواد اولیه، مصالح، تجهیزات و یراق آلات مختلف است. لازم است در قرارداد کابینت سازی، ویژگیهای این مصالح از قبیل جنس، رنگبندی، برند، درجه کیفیت، مقدار مورد نیاز و قیمت مورد توافق طرفین به صورت دقیق مشخص گردد. همچنین کارفرما میتواند شخصا یا از سوی شخصی به نام ناظر که قبلا از سوی وی تعیین گردیده است، انطباق مواد اولیه و ابزار جانبی جهت ساخت و نصب کابینت را با موارد معین در قرارداد بررسی نماید و ضمانت اجرایی را بدین منظور در قرارداد پیشبینی کند.
4. کسورات قانونی در قرارداد پیمانکاری کابینتکاری:
پیمانکار ممکن است در راستای انجام موضوع قرارداد پیمانکاری، اشخاصی را استخدام کند تا از خدمات و تخصص آنان در حوزههای مختلف از قبیل طراحی، ساخت و یا نصب کابینت استفاده کند. بهتر است در این نوع قراردادها طرفین توافق نمایند که چه شخصی (کارفرما یا پیمانکار) موظف به پرداخت حقالزحمه یا دستمزد کارگران/ کارمندان پیمانکار است. همچنین ماده 13 قانون کار، پیمانکار را موظف به بیمه کردن کارمندان و رعایت سایر حقوق و مزایا در مورد آنان طبق مقررات قانون کار کرده است.
ماده 38 قانون تأمین اجتماعی، در قراردادهای پیمانکاری، کارفرما را مکلف کرده است که 5 درصد از مبلغ کل قرارداد را نزد خود نگه داشته و پرداخت آن را منوط به ارائه مفاصاحساب بیمه کارمندان/ کارگران پیمانکار نماید. همچنین پرداخت مالیات و هر گونه عوارض دولتی، وظیفه پیمانکار است. به این موارد کسورات قانونی اطلاق میگردد.
5. تعهدات پیمانکار و کارفرما:
کابینتکار مکلف است کابینتهای موجود در محل پروژه را کاملا منطبق با طرح نهایی تأییدشده کارفرما بسازد و یا نصب کند. یکی از مهمترین توقعات کارفرما این است که کابینت ساز، به هنگام برش، ساخت و یا نصب نهایت دقت خود را به عمل آورده و پروژه را در پایان به زیبایی و ظرافت هر چه تمامتر تحویل کارفرما نماید.
از وظایف دیگر پیمانکار، رعایت مواعد زمانی و تحویل پروژه در مهلت مقرر است به گونهای که در قرارداد کابینتکاری پیشبینی گردیده است. همچنین در صورت توافق، مصالح و تجهیزات را مطابق با مشخصات تعیینشده در قرارداد طراحی، ساخت و نصب کابینت خریداری نماید و در صورت عدم تطابق از سوی ناظر یا کارفرما، مواد اولیه متناسب تهیه نماید. در این موارد کارفرما میتواند با درج ضمانت اجرا، اطمینان خود را از رعایت شرایط مشخص از سوی پیمانکار تا حدودی افزایش دهد.
از سوی دیگر، از تعهدات مهم کارفرما، پرداخت مبلغ قرارداد در هر مرحلهی معین در قرارداد است. در صورت عدم پرداخت از سوی کارفرما، میتوان وجه التزام یا جریمه در قرارداد درج نمود تا بدینگونه، خسارات وارده از این محل قابل جبران گردد.
6. فسخ قرارداد پیمانکاری کابینتکاری:
یکی از تفاوتهای مهم قراردادهای نوع استخدام و پروژه در این است که مطابق ماده 25 قانون کار، قرارداد استخدام موقت و کار معین قابل فسخ از سوی طرفین نیست و امکان گنجاندن حق فسخ در قراردادهای مذکور وجود ندارد. در حالیکه در قراردادهای پیمانکاری، کارفرما و پیمانکار میتوانند موارد فسخ را در بندی جداگانه مشخص کنند؛ به عنوان مثال، در صورتی که کابینت ساز در بیش از مهلت زمانی تعیین شده، پروژه را تحویل ندهد و یا اقدام به خرید مصالح و مواد اولیه ننماید. همچنین در مواقعی که قوه قهریه یا فورس ماژور بروز نماید و انجام موضوع پروژه در مدت معین غیرممکن گردد.
موارد مهم در تهیه قرارداد طراحی ساخت و نصب کابینت
طرفین قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت
موضوع قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت و محل انجام آن
محاسبات و مشخصات فنی پروژه
مبلغ قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت (به تفکیک و کلی)
شرایط پرداخت
اسناد و مدارک پیمان
مدت انجام کار
دیرکرد طرفین در انجام پروژه
نظارت در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت
معرفی دستگاه نظارت
تجهیز و برچیدن کارگاه محل پروژه
نگهداری از کارهای انجام شده
تعهدات پیمانکار
تعهدات کارفرما در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت
تضمین حسن انجام کار
ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار
مالیات پروژه
موارد فسخ قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت
اختلافات ناشی از قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت
موارد متفرقه
اقامتگاه و اطلاعات تماس طرفین
هنگام تنظیم قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت باید ابتدا طرفین قرارداد به طور دقیق تعیین شده و رابطه آنها با یکدیگر نیز کاملا تبیین شود. طرفین قرارداد ممکن است اشخاص حقیقی و یا حقوقی باشند که حضور نمایندگان قانونی اشخاص حقوقی ضرورت دارد. طرفین قرارداد باید مدارک احراز هویت یکدیگر را کنترل نموده و توصیه می شود حتما یک نسخه کپی از آن برای خود نگاه دارند. اگر یکی از طرفین قرارداد (یا هردو طرف) شخص حقوقی باشد، کنترل مدارک (مدارک نمایندگی و حدود اختیارات وی) اهمیت بسیار بالاتری دارد.
یک نمونه متن تعیین طرفین قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
۱- مشخصات کارفرما :
آقا/ خانم/ شرکت ……… به مدیریت/ نمایندگی …… به شماره ملّی/ شماره ثبتی …… به نشانی …….. شماره تلفن ثابت ……. و شماره همراه ……. می باشد.
۲- مشخصات پیمانکار :
آقا/ خانم/ شرکت ……… به مدیریت/ نمایندگی …… به شماره ملّی/ شماره ثبتی …… به نشانی …….. شماره تلفن ثابت ……. و شماره همراه ……. می باشد.
موضوع قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت و محل انجام آن
موضوع قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت ، تدقیق خدماتی است که پیمانکار باید حین و پس از اتمام قرارداد انجام دهد. در این بند باید به تفصیل شرح داده شود که کارفرما از پیمانکار چه توقعاتی دارد و می خواهد پیمانکار چه خدماتی را به او ارائه دهد. در موضوع قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت باید نحوه تهیه مصالح ، نحوه اجرای پروژه با جزئیات کامل شرح داده شود و یا به نقشه و یا پیوست خاصی اشاره شود.
نمونه متن موضوع قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
موضوع قرارداد عبارت است از طراحی، ساخت و نصب کابینت آشپزخانه /فلزی/ با مواد ام دی اف (MDF) با درصد طراوت …… و صفحه رویه ی …… به رنگ …… با ضخامت ……. میلی متر.
محل نصب کابینت ها به نشانی ……. ساختمان شماره ….. واحد …… که تحت پروانه ساختمانی به شماره مجوز….. و به تاریخ …../…../…… می باشد.
محاسبات و مشخصات فنی پروژه
در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت بخشی از متن قرارداد (یا به صورت پیوست) به تشریح مشخصات فنی مواد و مصالح مورد استفاده اختصاص می یابد. تشریح دقیق مشخصات فنی از سو استفاده پیمانکار و بکارگیری مصالح بی کیفیت جلوگیری می کند و نمی تواند کلی گویی در مورد مصالح مصرفی را دست آویز دفاع از خود نماید. از طرف دیگر ممکن است کارفرما تقاضای بکارگیری مصالح بسیار گران یا خاص را داشته باشد که خصوصا در قراردادهایی که تامین مصالح با پیمانکار است (PC و یا EPC) مشکلات عدیده ای برای پیمانکار ایجاد می کند.
نمونه متن مشخصات فنی در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
۱- کلیه فرآیند ساخت کابینت ها با مواد MDF درجه یک برند ……. تولید خواهد شد.
۲- کلیه لولاها از نوع آرام بسته شو و از برند ….. کشور …… می باشند.
۳- قسمت زیر سینک ظرفشویی به علت مجاورت با آب از جنس …… می باشد.
۴- ریل کشوها از نوع ساچمه ای سه تکه با برند …… ساخت کشور ….. می باشد.
۵- کلیه شیشه های استفاده شده در دکور کابینت ها از نوع سکوریت از برند ……. می باشد.
۶- کل MDF مصرفی در اجرای عملیات موضوع قرارداد به متراژ …… خواهد بود.
مبلغ قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت (به تفکیک و کلی)
مبلغ قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت که توسط کارفرما تعیین می شود و یا توسط پیمانکار پیشنهاد داده می شود و در نهایت بر روی مبلغ نهایی توافق صورت می گیرد. نحوه محاسبه مبلغ قرارداد بسته به نوع قرارداد متفاوت می باشد و در هرصورت باید هزینه تهیه مصالح و هزینه های بالاسری، سود پیمانکار، منابع انسانی و تجهیزات و … در نظر گرفته شود که می تواند به صورت کلی در متن قرارداد ذکر شود و جزئیات به قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت پیوست شود و یا در متن به آن اشاره گردد. اگر تغییراتی مدنظر کارفرما در مبلغ قرارداد در آینده باشد (برای بحث تورم و تعدیل) بهتر است نحوه محاسبه آن در تبصره ای اشاره شود.
یک نمونه متن مبلغ قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
۱- هزینه اجرای کل عملیات موضوع قرارداد اعم از تأمین، طراحی، ساخت و نصب کابینت ها به ارزش …… ریال تعیین می گردد.
۲- هزینه ها به تفکیک مراحل انجام به شرح ذیل می باشد:
۱-۲- هزینه تأمین و خریداری مواد اولیه از جمله MDF از قرار هر متر به ارزش ….. ریال محاسبه می گردد.
۲-۲- هزینه طراحی با عنایت به خواست کارفرما به ارزش ……ریال محاسبه می گردد.
۳-۲- هزینه جابه جایی و حمل کابینت ها از قرار هر سرویس به ارزش …… محاسبه می گردد.
۴-۲- هزینه ساخت کابینت به ازای هر متر به ارزش ……ریال محاسبه می گردد.
۵-۲- هزینه نصب کابینت ها در مجموع به ارزش …… ریال محاسبه می گردد.
شرایط پرداخت
پس از توافق بر روی مبلغ قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت باید چگونگی روند پرداخت ها هم تصریح شود. تعداد مراحل پرداخت و میزان پرداخت در هر مرحله و زمان پرداخت باید دقیقا مشخص شود. شرایط مختلف باید در تغییر نحوه پرداخت باید پیش بینی شود. هرچه این مرحله دقیق تر و با جزئیات بیشتر نوشته شود، در آینده از اختلافات احتمالی کاسته خواهد شد. کارفرما باید دقیقا مشخص کند که هزینه پیمانکار را چگونه پرداخت می کند، این پرداخت می تواند به صورت نقدی باشد و یا اوراق و یا به هر طریق دیگری، که باید مشخصا در متن قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت به آن اشاره شود.
نمونه متن نحوه پرداخت در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
۱- مبلغ …… ریال معادل ….. درصد از کل ارزش قرارداد در هنگام عقد قرارداد پرداخت می گردد (در ازای دریافت چک تضمین به ارزش ……. ریال به شماره ….. ).
۲- مبلغ …… ریال معادل …… درصد از کل ارزش قرارداد پس از انجام ۵۰% کار با تأیید سرپرست کارگاه.
۳- مبلغ …… ریال معادل …… درصد از کل ارزش قرارداد پس از تکمیل کامل پروژه با تأیید (نهاد منتخب نظارتی) .
۴- مبلغ …… معادل …… درصد از کل ارزش قرارداد پس از اتمام دوره گارانتی و رفع نواقص احتمالی (دوره گارانتی …. می باشد).
اسناد و مدارک پیمان
همواره در زمان عقد قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت مدارک و اسنادی از سوی کارفرما به پیمانکار تحویل داده می شود و یا زمان مشخصی برای تحویل آن ها تعیین می شود. در شرایطی ممکن است مطالعاتی قبل از عقد قرارداد با پیمانکار حاضر در این قرارداد ، توسط کارفرما (یا مشاورین وی ) یا پیمانکار دیگری انجام شده باشد، و یا کارفرما انجام آن ها را به عهده بگیرد که در این مرحله به پیمانکار تحویل داده میشود و در قرارداد ذکر می گردد.
نمونه متن اسناد و مدارک تحویلی به پیمانکار در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
این قرارداد در برگیرنده اسناد و مدارک ذیل می باشد :
الف- سند قرارداد(پیمان پیش رو)
ب- نقشه های کلی، تفصیلی و اجرایی ساختمان که می بایست کابینت های ساخته شده مطابق با نظر کارفرما در مکان مورد نظر نصب گردد.
مدت انجام کار
مدت انجام کار یکی از بحث برانگیزترین موارد اختلاف بین پیمانکار ساخت و نصب کابینت و کارفرماست. این مورد در هنگام وصول مطالبات پیمانکار و محاسبه میزان تاخیرات قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت باعث بروز دعوا و اختلافات می شود. در این بند باید به صورت دقیق مدت زمان انجام کار به روز ، تاریخ شروع و پایان مشخص شود. باید نوع و معنی روز کاری کارگاه مشخص شود و در نظر گرفتن تعطیلات رسمی و یا غیر رسمی تعیین گردد. نحوه جریمه تاخیرات پیمانکار ساخت و نصب کابینت نیز در این بند مشخص می گردد.
مشخص کردن روزهای کاری و تعطیل کارگاه می تواند موارد بروز اختلاف در زمان محاسبه تاخیرات را کاهش دهد. به عنوان مثال بعضی از کارفرمایان حق هیچگونه تعطیلی کارگاه در تعطیلات رسمی و تقویمی را به پیمانکار نمی دهند. یا برخی از آن ها روزهای مشخصی مانند عاشورا و یا عید نوروز را به صورت مشخص جهت تعطیلی در قرارداد به صورت تبصره قید میکنند.
مدت کامل انجام پروژه ……….. روز کاری بوده و تاریخ شروع قرارداد ………… و تاریخ خاتمه قرارداد …………… میباشد.
دیرکرد طرفین در انجام پروژه
در دنیای حرفه ای امروز، زمان معادل سرمایه است. پیمانکار ساخت و نصب کابینت به ازای زمانی که در پروژه ای صرف می کند ، هزینه نیروی انسانی و خواب سرمایه و یا فرصت های دیگری که در همین زمان تلف شده، می توانست به دست بیاورد را حساب و کتاب می کند و قطعا اگر مقصر نباشد متضرر خواهد شد و انتظار جبران از طرف کارفرما دارد. از طرف کارفرما زمان دیرکرد به نحوی دیگر می تواند هزینه هایی در پی داشته باشد، که ممکن است خسارات معنوی یا سیاسی برای وی داشته باشد.
در هر صورت دیرکرد اگر از سمت هر یک از طرفین قرارداد باشد باید به نحوی برای طرف مقابل جبران شود، در حالت عمومی اگر دیرکرد از طرف کارفرما باشد، پیمانکار مجاز به تغییر برنامه زمانبندی قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت خواهد بود و اگر دیرکرد از طرف پیمانکار باشد به صورت جریمه ریالی تعیین و از صورت حساب وی کسر خواهد شد.
نمونه متن دیرکرد طرفین در انجام پروژه در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
چنانچه پیمانکار، بدون مجوز تمدید تاریخ قرارداد از سوی کارفرما، مبادرت به تأخیر اجراء کار نماید برای هر روز تأخیر پس از اتمام تاریخ قرارداد روزانه ………….. ریال به عنوان جریمه تأخیر از مطالبات پیمانکار کسر می گردد.
در مقابل هرگاه کارفرما به نحوی موجب تأخیر عملیات اجرایی پروژه شود با تأیید سرپرست کارگاه به همان نسبت به مدت اجرای قرارداد افزوده خواهد شد.
نظارت در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت
همواره کارفرما در تمام پروژه ها بر عملکرد پیمانکار نظارت خواهد داشت و پس از تایید دستگاه نظارت کارفرما، صورت حساب پیمانکار ساخت و نصب کابینت پرداخت خواهد شد. در پروژه های بزرگتر دستگاه نظارت به صورت مقیم در محل پروژه از جانب کارفرما و یا مشاور کارفرما حضور خواهد داشت و پیمانکار موظف است که تمامی نکات پروژه را به صورت کتبی به اطلاع ایشان رسانده و تایید کتبی از ایشان اخذ نماید. در پروژه های کوچکتر نظارت ممکن است توسط خود کارفرما صورت گیرد. حتما باید در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت نحوه نظارت بر کار پیمانکار مشخص شود.
نظارت در اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این قرارداد و اسناد و مدارک پیوست آن تقبل نموده است، به عهده کارفرما/ یا نماینده وی و یا دستگاه نظارت معرفی شده از سوی کارفرما، خواهد بود. پیمانکار موظف است کارها را طبق قرارداد، اصول فنی و دستورات کارفرما/ یا نماینده ایشان/ یا دستگاه نظارت، طبق مشخصات، اسناد و مدارک پیوست این قرارداد اجرا نماید.
معرفی دستگاه نظارت
اگر در زمان عقد قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت ، ناظر پروژه مشخص باشد، وجود این بند خالی از لطف نمی باشد به طوریکه در این بند نام و مشخصات ناظر یا ناظرین نوشته خواهد شد.
نمونه متن معرفی دستگاه نظارت در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
نظارت بر اجرای تعهداتی که پیمانکار طبق مفاد قرارداد تقبل نموده است به عهده ………. که دستگاه نظارت نامیده می شود خواهد بود.
تجهیز و برچیدن کارگاه محل پروژه
یکی از مواردی که در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت همواره در تعیین تاخیرات پروژه و محاسبات هزینه محل دعوا بین پیمانکار و کارفرما خواهد بود، مشخص نکردن نحوه و زمان و مسئول تجهیز ، نگهداری و برچیدن کارگاه خواهد بود. این مورد حتی در زمان بیمه کردن کارگاه هم مهم است و باید مشخص شود حق بیمه را چه کسی پرداخت می نماید. معمولا تجهیز و برچیدن کارگاه به عهده پیمانکار ساخت و نصب کابینت خواهد بود و پیمانکار باید این مورد را در برنامه زمانبندی پروژه در نظر بگیرد.
نمونه متن بخش تجهیز و برچیدن کارگاه محل پروژه در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
هزینه های مربوط به تجهیز و برچیدن کارگاه با توافق طرفین به عهده …. است. ایشان می بایست کارگاه را به نحوی مناسب تجهیز نماید که شروع و ادامه کار تا تحویل موقت، بدون وقفه و با کیفیت لازم انجام پذیرد. در پایان کار، ایشان باید نسبت به تخریب و خارج نمودن مواد حاصل از تخریب، اقدام نماید، مصالح بازیافتی از تخریب متعلق به ….. است .
نگهداری از کارهای انجام شده
در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت که معمولا امکان ایجاد خسارت به کارهای انجام شده و یا تحویل داده شده به کارفرما وجود دارد، باید مسئول حفظ و حراست از پروژه (چه قسمت های تحویل قطعی شده و چه سایر قسمت ها) به طور دقیق در این بند مشخص شود.
نمونه متن بخش نگهداری از کارهای انجام شده در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
پیمانکار موظف است از درصد پیشرفت پروژه و همچنین مصالحی که در صورت وضعیت منظور می شود اعم از آنچه که در کارگاه و یا در خارج از آن در انبارها و غیره باشد متعلق به کارفرما بوده به نحو مقتضی نگهداری نماید و در صورت فقدان خسارت وارده را جبران نماید .
متن قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت
تعهدات پیمانکار
این بند مهم ترین بند در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت است. در واقع وظایف اصلی پیمانکار ساخت و نصب کابینت در این بند مشخص می شود. در این بند باید تاکید شود که اجرای پروژه به نحوی که از لحاظ فنی و مالی مورد نظر کارفرما بوده است، مهمترین تعهد پیمانکار ساخت و نصب کابینت است. برای انجام پروژه باید پیمانکار متعهد باشد که کارگاه ، تجهیزات و اجناس مورد نیاز را از کارفرما تحویل گرفته و در حفظ و نگهداری و جلوگیری از اتلاف و اسراف آن کوشش کند. در این بند تمامی تعهدات پیمانکار ساخت و نصب کابینت اعم از اجرایی ، مالی ، حقوقی و زمانی به طور دقیق مشخص می شود.
۱- پیمانکار ملزم است پس از در اختیار قرار گرفتن اطلاعات مرتبط با محل نصب کابینت ها، نوع و برند مورد استفاده در ساخت و چگونگی طراحی و دستورالعمل های مربوطه، نسبت به آغاز اجرای عملیات موضوع قرارداد اقدام نماید.
۲- پیمانکار متعهد می گردد که از مرغوب ترین مواد در ساخت کابینت مطابق با سفارش کارفرما بهره ببرد. در صورتی که کاشف بعمل آید مواد بکارگرفته شده از جمله MDF ، لولاها، پیچ ها و …. از کیفیت لازم برخوردار نمی باشد، پیمانکار در مقابل کارفرما مسئول جبران هر گونه خسارت و آسیب وارده می باشد.
۳- پیمانکار متعهد می گردد که پس از ساخت کابینت ها، آن ها را تا محل نصبشان حمل نماید؛ حق الزحمه جابه جایی مطابق با ماده ۴ برای پیمانکار محفوظ است.
۴– پیمانکار متعهد می گردد در مدت زمان مقرر شده، اجرای عملیات موضوع قرارداد را به طور کامل انجام دهد. هر گونه تأخیر در انجام این مهم، مطابق با مواد ۱۴ و ۱۷ رفتار خواهد شد.
۵- پیمانکار ملزم است پس از عملیات طراحی و ساخت، به منظور نصب کابینت ها، ….. روز پیش به اطلاع کارفرما رساند. عدم اطلاع رسانی در نصب و تأخیر به وجود آمدن در عملیات موضوع قرارداد، مسئولیت را متوجه پیمانکار می کند.
۶- پیمانکار متعهد می گردد به منظور حسن انجام کار، …. ماه مدت تضمین کیفیت کار را نماید. در این مدت هر گونه عیب و نقص در کار تحویلی حادث گردد، مسئولیت آن تماماً بر عهده پیمانکار می باشد.
۷- پیمانکار متعهد می گردد به هنگام جابه جایی کابینت ها در ساختمان، کمال احتیاط و ایمنی را بنماید. هر گونه آسیب و خسارت به ساختمان از جمله در و دیوار، راه پله ها و…. مسئولیت آن متوجه شخص پیمانکار می باشد.
۸- پیمانکار متعهد می گردد برنامه ای منسجم به منظور اجرای مطلوب موضوع قرارداد و انجام امور محوله براساس شرایط اعلام شده از سوی کارفرما را به نحو احسن ترتیب دهد و پیش از اجرا به اطلاع کارفرما رساند.
۹- پیمانکار ملزم است در هر مرحله از فرایند انجام عملیات موضوع قرارداد، کارفرما را در جریان پیشرفت انجام پروژه قرار دهد.
۱۰- مطابق با توافق فی مابین کارفرما و پیمانکار، اجرای قرارداد قائم به شخص ایشان می باشد، و حق انتقال موضوع قرارداد را به غیر ندارد.
۱۱- پیمانکار مجاز به تعطیل نمودن فرآیند اجرای موضوع قرارداد در هر زمانی بدون اخذ مجوز از سوی کارفرما یا دستگاه نظارت نیست؛ مگر در صورت وقوع حوادثی غیرمترقبه و خارج از حیطه اختیارات پیمانکار.
۱۲- پیمانکار موظف است تا حد امکان تلاش نماید تا هدر رفتن منابع و مواد از جمله MDF، ابزارآلات، لولاها، چسب و …. به حداقل برسد و معقول باشد؛ در غیر اینصورت هزینه هدر رفت بیش از حد متعارف، از حساب بستانکاری پیمانکار کسر خواهد شد.
۱۳- پیمانکار موظف است که کلیه مقررات قانون کار و سایر قوانین موضوعه کشور را رعایت نماید.
۱۴- پیمانکار در برابر حقوق و سنوات، پاداش و عیدی کارگران خویش متعهد می باشد و از این بابت هیچ مسئولیتی بر عهده کارفرما نمی باشد.
تعهدات کارفرما در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت
هرچند که در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت اجرای پروژه به عهده پیمانکار است. اما کارفرما نیز می تواند انجام مواردی را با توافق طرفین در قبال پیمانکار و پروژه تعهد نماید. این تعهدات می تواند گستره و تنوع بالایی داشته باشد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. تعهدات کارفرما در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت می تواند شامل مواردی همچون تهیه تمام یا بخشی از مصالح، تجهیز و برچیدن کارگاه، مسائل مالی و بیمه و … باشد.
نمونه متن تعهدات کارفرما در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
۱- کارفرما موظف است مطابق با قرارداد، در پایان انجام کامل موضوع قرارداد کلیه پرداخت های لازم را با پیمانکار تسویه نماید؛ و مطابق با ماده ۵ قرارداد حاضر، نسبت به پرداخت های مرحله ای اهتمام ورزد.
۲- کارفرما متعهد می گردد که به هنگام نصب کابینت ها، هرگونه عملیات عمرانی ساختمان به پایان رسیده باشد. هر گونه بی مبالاتی نسبت به این امر، مسئولیتش بر عهده کارفرما می باشد.
۳- نظارت در حسن اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این قرارداد و اسناد و مدارک مربوطه پذیرفته، بر عهده کارفرما یا دستگاه نظارت معرفی شده از سوی کارفرما، خواهد بود.
۴- آب، برق و در صورت لزوم گاز جهت اجرای عملیات در محل نصب کابینت ها به منظور بهره گیری از دستگاه های الکتریکی و تأمین آب و آتش مورد نیاز بر عهده کارفرما می باشد.
۵- کارفرما موظف است محلی را به منظور استراحت و صرف غذا، سرویس بهداشتی در محل نصب کابینت برای کارکنان فراهم نماید؛ در غیر اینصورت مجوزی به منظور بهره گیری از امکانات واحدین مجاور را ترتیب دهد.
۶- کارفرما موظف است ساختمان را در مقابل اشخاص فعال درمقابل حوادث ناشیه از فعالیت، بیمه نماید.
۷- کارفرما از بابت موارد و ابزارهایی که در اختیار پیمانکار قرار می دهد، حق دریافت هیچ گونه وجهی را ندارد.
تضمین حسن انجام کار
در قراردادهایی که به صورت وضعیت پرداخت می شوند، که قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت معمولا از این جمله می باشد، همواره بند تضمین حسن انجام کار لحاظ می گردد. این بند به این معنی است که در هر بار پرداخت کارفرما مبلغی کمتر از میزان صورت وضعیت پیمانکار به وی پرداخت می کند و درصدی از آن را به جهت اطمینان از اجرای صحیح کار (یا همان حسن انجام کار) نزد خود نگاه می دارد. این مبلغ پس از اینکه کار انجام شده از طرف کارفرما ( یا دستگاه نظارتی وی) تایید شد به حساب پیمانکار واریز می گردد.
نمونه متن بخش تضمین حسن انجام کار قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
کارفرما مجاز است که هنگام پرداخت صورت وضعیت های پیمانکار مبلغ ۱۰ درصد به عنوان حسن انجام کار کسر و پس از اتمام دوره تضمین در صورت تأیید دستگاه نظارت به پیمانکار مسترد دارد.
ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار
در پروژه های بزرگ پیمانکاری ساخت و نصب کابینت ، مخصوصا در حالتی که پروژه به صورت مناقصه ای برگزار شود، در زمان عقد قرارداد ضمانتنامه معتبر بانکی از پیمانکار دریافت خواهد شد. مبلغ ضمانتنامه معمولا به صورت ضریبی از مبلغ پروژه می باشد و یا به صورت دقیق از سمت کارفرما تعیین می شود. این ضمانتنامه تا مدت زمانی که در قرارداد مشخص شود و یا انتهای پروژه در اختیار کارفرما خواهد بود. درصورتی که پیمانکار به صورت غیر قانونی (خارج از اختیارات قید شده در قرارداد) از انجام هر یک از تعهدات خود امتناع نماید و یا به هر نحوی خسارتی به کارفرما وارد نماید کارفرما می تواند ضمانتنامه را ضبط و وصول کند.
نمونه متن ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
پیمانکار متعهد می گردد موقع امضاء و مبادله قرارداد اقدام به ارائه ضمانت نامه حسن اجرای تعهدات که به صورت، تضمین نامه بانکی/ یا سفته به امضای مجاز شرکت که معادل ۵% مبلغ کل موضوع قرارداد می باشد را تسلیم کارفرما نماید و در صورتی که پیمانکار از اجرای هر یک از تعهدات خود تخلف نماید کارفرما مخیر است در چارچوب قرارداد، اسناد تضمینی را تا میزان خسارت وارده به نفع خود ضبط و وصول نماید .
مالیات پروژه
در این بند مشخص می گردد که پرداخت مالیات و سایر کسورات قانونی در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت برعهده کدام طرف بوده و چگونه اعمال خواهد شد.
نمونه متن مالیات پروژه پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
هر گونه مالیات و کسورات قانونی متعلق به این قرارداد بر عهده …….. است، که بر اساس قوانین و مقررات تعیین و همراه سایر کسورات قانونی از صورت وضعیت های ارائه شده کسر خواهد شد.
موارد فسخ قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت
موارد فسخ قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت معمولا اعمالی است که درصورت وقوع از طرف پیمانکار، کارفرما حق فسخ قرارداد را خواهد داشت. توجه شود که قراردادها می توانند بنا به شرایط و خواست طرفین نوشته شده و پیمانکار نیز می تواند در شرایطی برای خود حق فسخ یا انصراف درخواست نماید. اما به صورت کلی مواردی مانند تاخیر در شروع پروژه، واگذاری پیمانکاری ساخت و نصب کابینت به شخصی دیگر به طور کلی، غیبت غیرموجه در حین عملیات و یا عدم اجرای دقیق تعهدات قراردادی و قانونی میتواند برای کارفرما حق فسخ ایجاد کند.
معمولا پیمانکار نیز می تواند مواردی مانند تاخیر در تحویل زمین یا کارگاه و یا هرگونه تجهیزاتی که جزو تعهدات کارفرما بوده است یا تاخیر در پرداخت ها را حقی برای فسخ قرارداد از جانب خود قرار دهد. در نگارش مفاد این بند باید هر دو طرف نهایت دقت و آینده نگری را داشته باشند چرا که در صورت عدم محاسبات درست مالی و زمانی از طرف پیمانکار و امضای این مفاد می تواند وی را به ورشکستگی و پرداخت خسارات سنگین برساند.
نمونه متن موارد فسخ قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
۱- انتقال قرارداد یا واگذاری عملیات به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر از طرف پیمانکار.
۲- عدم اجراء تمام یا قسمتی از موارد قرارداد در موعد پیش بینی شده.
۳- تأخیر در شروع بکار پروژه بیش از …………… روز از تاریخ ابلاغ قرارداد.
۴- تأخیر در اجرای کار به طوری که دلالت بر عدم صلاحیت مالی و فنی و با سوء نیت پیمانکار باشد.
۵- غیبت بدون اجازه پیمانکار و یا تعطیل کردن کار بدون کسب اجازه کتبی از کارفرما.
اختلافات ناشی از قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت
بروز اختلافات در پروژه ای اجتناب ناپذیر است ، در زمان اختلافات پیدا کردن داوری که هردو طرف به رای وی راضی باشند دشوار است. به همین خاطر بهتر است در زمان عقد قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت هردو طرف بر روی یک داور بی طرف توافق نمایند. در این حالت در زمان دعوا هیچ یک نمیتوانند از پذیرش حکم داوری امنتاع کنند.
نمونه متن اختلافات ناشی از قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
اختلافات ناشی از این قرارداد ابتدا از طریق سازش بین طرفین و در صورت عدم سازش، با مراجعه به مرجع داوری حل و فصل خواهد شد. طرفین قرارداد بدواً ………… را به عنوان داوری مرضی الطرفین برگزیدند.
موارد متفرقه
این بند برای کاهش مفاد قرارداد و گنجاندن مواردی که احتمال وقوع آن ها کمتر است به صورت موارد متفرقه می تواند در متن قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت گنجانده شود. دقت شود که هرچه متن قرارداد با جزئیات بیشتری نگارش شود در آینده از اختلافات کاسته خواهد شد و راه را بر افراد سودجو خواهد بست. در این بخش از قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت معمولا به نحوه حل اختلافات (درصورت بروز) و یا وقوع شرایط اضطراری و غیر قابل پیش بینی مانند جنگ ، بیماری های واگیردار سراسری ، حوادث طبیعی و امثالهم که شرایط کار را تغییر میدهند و کنترل آن از اختیار طرفین خارج است، اشاره می شود.
نمونه متن بخش موارد متفرقه قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
۱- موارد اضطراری از قبیل جنگ، زلزله، عدم وجود مواد اولیه و امثالهم برای طرفین قرارداد محفوظ است .
۲- در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین این قرارداد موضوع از طریق حکمیت حل و فصل می گردد و آخرین حکم مرضی الطرفین در این قرارداد مراجع ذیصلاح قانونی می باشد .
۳- موارد پیش بینی نشده در این قرارداد با توافق طرفین براساس اصل آزادی اراده خواهد بود .
اقامتگاه و اطلاعات تماس طرفین
در هر قراردادی ممکن است به هر دلیل طرفین قرارداد نیاز به ارسال نامه (ایمیل ، فکس ، تلفن و …) و یا اخطاریه (اعم از اخطاریه های قانونی و یا ابلاغیه های قضایی) داشته باشند. هیچگاه نباید به آدرس های شفاهی و گفتگوهای دوستانه اکتفا شود و حتما در متن قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت از طرفین آدرس دقیق (که می تواند شامل آدرس محل سکونت، تلفن و یا آدرس ایمیل و … نیز باشد) گرفته شود. این بند شاید به ظاهر بی اهمیت جلوه کند اما نبود آن در دعاوی می تواند مشکلات عدیده ای اعم از ادعای طرف خاطی مبنی بر عدم دریافت هیچ اعلانی از طرف دوم شود.
نمونه متن بخش آدرس و نحوه تماس طرفین قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
اقامتگاه کارفرما :
اقامتگاه پیمانکار :
تبصره ۱: طرفین قرارداد ملزم هستند در صورت تغییر آدرس حداکثر ظرف ده روز نشانی جدید خود را کتباً به اطلاع یکدیگر برسانند، در غیر اینصورت کلیه مراسلات ، آگهی ها و اخطارهای قانونی به آدرس سابق نافذ و معتبر خواهد بود.
نُسخ قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت
هر قراردادی اعم از قراردادهای پیمانکاری باید حداقل به تعداد طرفین در نسخه های متحد الشکل تنظیم گردد. دقت شود که کپی قرارداد امضا شده در محاکم قضایی ارزش قرارداد اصلی را نخواهد داشت. پس حتما حتی اگر به هر دلیل قرارداد کپی میکنید ، پس از تهیه کپی رو آن نیز امضای اشخاص گرفته شده و عبارت “کپی برابر اصل است” ذکر گردد. در این بند از قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت معمولا به تعداد مفاد و بندهای قرارداد، تعداد پیوست ها (اگر وجود داشته باشد) ، زبان قرارداد و تعداد نسخ اشاره می شود.
نمونه متن بخش نسخه های قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت در ادامه آمده است:
قرارداد حاضر در …….. ماده و ……. نسخه تهیه و به امضاء طرفین رسیده است و هر نسخه حکم واحد و یکسان دارد.
در انتهای متن قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت نیز طرفین قرارداد (که در ابتدای متن قرارداد معرفی شده اند) باید نام و نام خانوادگی (به صورت کامل همراه با پسوند و پیشوند) نوشته و امضا کنند. درصورت داشتن مهر نیز طرفین باید روی امضای خود را مهر نمایند ، وجود مهر علی الخصوص در قرارداد پیمانکاری ساخت و نصب کابینت بین اشخاص حقوقی اهمیت می یابد. نوشتن تاریخ در قسمت مهر و امضا نیز خالی از لطف نمی باشد و می تواند از احتمال مطرح شدن ادعاهای خلاف واقع در آینده از هر یک از طرفین قرارداد جلوگیری کند.
جهت خرید نسخه کامل و انواع کامل و خلاصه نمونه قرارداد طراحی ساخت و نصب کابینت بر روی گزینه خرید در بالای صفحه کلیک کنید.
فایلهای مرتبط
نمونه متن قرارداد فروش امتیاز مسکن ملی
۱۰۰,۰۰۰ تومان
نمونه متن قرارداد واگذاری امتیاز مسکن ملی
۱۰۰,۰۰۰ تومان
نمونه قرارداد و فرم های | اداری و شرکتی
۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان
قراردادها و فرمهای اداری شرکتها و استارتآپ ها
۶۵۰,۰۰۰ تومان
.
.